fbpx
Indlæser Begivenheder

Lav en SoMe strategi
11. december - 13:00

Succesful kommunikation kræver planlægning

Sidste del af et forløb på i alt 4 moduler

Sted: Alsion 2 Dato: 11. december Tidspunkt: 13:00 - 17:00

SoMe-strategi – succesfuld kommunikation kræver planlægning og strategi

Har du brug for hjælp til at komme i gang med brugen af de sociale medier? Eller mangler du tips til, hvordan du med fordel kan systematisere jeres SoMe-aktiviteter, så I får et større udbytte af dem? Så vil kurset her være noget for dig, da du vil lære at udfærdige samt implementere en effektiv SoMe-strategi.

Når du er færdig med dette kursus, kan du:

  • identificere de mest betydende faktorer for udvikling af en succesfuld SoMe-strategi
  • udvikle et kreativt udkast for en SoMe-strategi for din virksomhed
  • skabe en detaljeret og tilpasset plan for både SoMe-strategi og implementering i virksomheden
  • få tilført værdifulde kompetencer i implementeringsfasen, som bidrager til succes og omsætningsstigning i virksomheden

Hvem er kurset relevant for?

Kurset er for den SoMe-, kommunikations- eller marketingansvarlige. Uanset om du prøver dig lidt frem, har nøje planlagt, hvornår de forskellige typer af content skal postes eller ikke er hoppet ud i de høje SoMe-bølger endnu, vil kurset være relevant for dig.

Kurset henvender sig til små og mellemstore virksomheder, som i bred forstand agerer inden for forretningsområderne oplevelseserhverv, design, energi eller sundheds- og velfærdsinnovation. Hvis man er i tvivl om hvorvidt man er i den rigtige målgruppe, så hjælper vi naturligvis med en afklaring heraf.

Undervisere

Svend Hollensen er lektor ved Syddansk Universitet, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse. Svend har praktisk erfaring med international marketing, og forsker i global marketing, relationsmarketing og internationalisering af virksomheder.

Peter Enger er ejer af virksomheden, Engergroup e-Business Consulting, og ekstern lektor ved Syddansk Universitet, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse. Peter har mange års erfaring med strategisk marketing, global e-business, organizational behavior og digital transformation. Peter vil gennem kurset bidrage med en praktisk og virksomhedsorienteret tilgang.

Kerstin Fischer er professor (MSO) ved Syddansk Universitet, Institut for Design og Kommunikation. Hun underviser i kommunikationsdesign, sociale medier og multimedial tekstproduktion. Hendes forskning fokuserer på, hvordan mennesker interagerer med forskellige teknologier, bl.a. robotter, intra- og internet.

Lotte Weilgaard er lektor ved Syddansk Universitet, Institut for Design og Kommunikation. Hun underviser og forsker blandt andet i virksomhedsterminologi og sprogteknologiske værktøjer. Lottes tilgang til kurset vil være praktisk og virksomhedsrelateret.

Praktisk information

Kurset afholdes over 4 onsdage i efteråret 2019:

  • 23/10 hos Sønderborg Vækstråd
  • 30/10 på Folkehjemmet i Aabenraa
  • 6/11 på SDU, Alsion
  • 11/12 på SDU, Alsion

HUSK OGSÅ vores andre events

Wærktøjskursus: WordPress 3
20. February - 08:00

Lær hvordan du gør din hjemmeside hurtig og effektiv, så besøgende ikke springer fra igen pga. ventetid! Vi optimerer din hjemmeside, tjekker om der er indhold, der fylder for meget og kigger også på hvordan du selv kan lave dine billeder mindre, hvis de fylder for meget. Du vil også finde ud af, hvordan du kan lave et ekstra touch til hjemmesiden, lave en iøjnefaldende knap, lave en slider, et galleri eller noget helt fjerde…

Værktøjskursus: WordPress 2
06. February - 08:00

På kurset lærer du at optimere din hjemmeside til Google og hvordan du skriver de rigtige ting til Google. Du vil få indsigt i oprettelse og integration af nyhedsbreve og sociale medier. Du kommer til at høre om WooCommerce og dets funktioner, bl.a. hvordan du kan skabe en online shop på din hjemmeside og hvor nemt det er. Til sidst vil vi komme ind på Google Analytics, undersøge hvor folk klikker på din side – og evt. hvor de springer…